Skulgeshwader 7.
7 Skrzydło Lotnictwa Szkolnego
Skulfliegerhorst 1.
Skulfliegerhost 2.
1. Baza Lotnictwa Szkolnego w Nowym Drawsku
2. Baza Lotnictwa Szkolnego w Ururu
7 Skrzydło Lotnictwa Szkolnego jest jednostką odpowiedzialną za szkolenie nowych pilotów His Majestat Luftwaffe. W jej skład wchodzą dwie bazy lotnictwa szkolnego (1. na terytorium Voximy, 2. w Sambanie), Wojskowy Ośrodek Szkoleniowy Sił Powietrznych oraz Wojskowy Ośrodek Szkoleniowy Spadochroniarstwa i Ratownictwa Wysokościowego. WOSSP oraz WOSSRW są równocześnie oddziałami Akademii Wojskowej umożliwiając studia lub kursy osobom cywilnym w zagadnieniach związanych z działaniami Sił Powietrznych. W przypadku wojskowego toku edukacji odpowiadają one za naukę teorii lotu, obsługi maszyn znajdujących się na wyposażeniu HML, przeciwdziałania środkom napadu powietrznego, serwisowania uzbrojenia HML, udzielania pierwszej pomocy i wielu innych umiejętności wymaganych w rodzajach sił zbrojnych.
Podstawowym wyposażeniem służącym do nauki przyszłego pilota myśliwca jest wycofany ze służby na rzecz MfKJ-3 samolot SLB Speerspitc (Grot). Dwuosobowa maszyna w przeszłości służyła za podstawowy element lotnictwa szturmowego. Dzisiaj jej zadania przejął LKJ-1. Samolot został wykonany w trzech konfiguracjach - S (Streik - Szturmowa), FAF (Fliegerabwehrfariant/Wariant Obrony Powietrznej) i EKA (Elektroniske Kampffuhrung/Aufklarung - Walka Elektroniczna/Rekonesans). Wszystkie znajdują się na wyposażeniu 7. Skrzydła, które dzięki temu może operować na jednym rodzaju myśliwca ograniczając tym samym wydatki, zaopatrzenie logistyczne, ujednolicając program kształcenia oraz unika potrzeby dodatkowego szkolenia pilotów w momencie rozpoczęcia kursów FAF czy EKA.
SBL Speerspitc może przenosić rakiety: przeciwokrętowe, przeciwradarowe oraz przeciwlotnicze w zależności od konfiguracji oraz rodzaju wykonywanego zadania. Oprócz tego istnieje możliwość podpięcia bomb szybujących, kierowanych oraz przeciwpancernych, a także znaczników laserowych umożliwiających naprowadzanie pocisków wystrzelonych z innych samolotów. W przypadku bliskiego kontaktu z myśliwcem przeciwnika pilot posiada możliwość użycia 2 działek 27 mm. Oprócz uzbrojenia samolot może mieć podpięte dodatkowe zbiorniki paliwa, dzięki czemu jego zasięg zostaje zwiększony. Dzieje się to jednak kosztem ilości uzbrojenia. Jednak w warunkach szkolnych wykorzystywanie zewnętrznych zbiorników jak i długie loty są znikomym zdarzeniem. Zwykle służą one do kilkugodzinnego kursu lotu z obciążeniem.
Myśliwiec ma zmienną geometrię skrzydeł, co jest rozwiązaniem obecnie nie występującym w maszynach wykorzystywanych przez HML. W przeszłości jednak samoloty o takiej budowie nie były niczym obcym. Ich możliwość dostosowania siły nośnej i powierzchni do aktualnych warunków oraz prędkości były pożądane przez ówczesne dowództwo.
Dane techniczne SBL Speerspitc:
Załoga: 2
Długość: 16.72 m
Rozpiętość skrzydeł: 13.91 m przy kącie 25°
Rozpiętość złożonych skrzydeł: 8.6 m przy kącie 67°
Powierzchnia nośna: 16.6 m²
Masa własna: 13 890 kg
Sinik: 2x turbowentylatorowe FF Turbo PE288 o sile ciągu 43.8 kN, 76.8 kN przy dopalaczu
Prędkość maksymalna: 2.2 Mach, 2 400 km/h na wysokości 9 000 m
Zasięg bojowy: 3 148 km
Zasięg: 3 890 km
Dane techniczne SBL Speerspitc:
Załoga: 2
Długość: 16.72 m
Rozpiętość skrzydeł: 13.91 m przy kącie 25°
Rozpiętość złożonych skrzydeł: 8.6 m przy kącie 67°
Powierzchnia nośna: 16.6 m²
Masa własna: 13 890 kg
Sinik: 2x turbowentylatorowe FF Turbo PE288 o sile ciągu 43.8 kN, 76.8 kN przy dopalaczu
Prędkość maksymalna: 2.2 Mach, 2 400 km/h na wysokości 9 000 m
Zasięg bojowy: 3 148 km
Zasięg: 3 890 km
7. Skrzydło Lotnictwa Szkolnego jest przeznaczone do szkolenia pilotów myśliwców oraz śmigłowców, gdy mowa o Siłach Powietrznych. W przypadku samolotów transportowych lub bombowców przyszli piloci są wybierani spośród doświadczonych już żołnierzy HML, którzy wymagają jedynie przeszkolenia teoretycznego. Dzięki takiemu podejściu minimalizowane jest ryzyko niepowodzenia misji opierających się na tego rodzaju wyposażeniu, a także wzrasta ich prawdopodobieństwo powodzenia.
Decyzją dowództwa HML 7. Skrzydło operuje na Voximie oraz w Sambanafryce. Ma to na celu szkolenie pilotów w różnych warunkach - archipelag voximski umożliwia trening w warunkach, które żołnierze spotkają w większości prawdopodobnych rejonów operowania. Natomiast kolonialne ziemie mające własną specyfikę walki, ale również i całkowicie odmienny klimat, idealnie przygotują przyszłych operatorów Sił Powietrznych do walki z przeciwnikiem w konflikcie asymetrycznym, a także w warunkach odbiegających od "normalnych".
Decyzją dowództwa HML 7. Skrzydło operuje na Voximie oraz w Sambanafryce. Ma to na celu szkolenie pilotów w różnych warunkach - archipelag voximski umożliwia trening w warunkach, które żołnierze spotkają w większości prawdopodobnych rejonów operowania. Natomiast kolonialne ziemie mające własną specyfikę walki, ale również i całkowicie odmienny klimat, idealnie przygotują przyszłych operatorów Sił Powietrznych do walki z przeciwnikiem w konflikcie asymetrycznym, a także w warunkach odbiegających od "normalnych".